Monday, July 04, 2011

Kenapa Perlu Hipokrit ?

Kenapa manusia perlu hipokrit??? Kalo dulu aku sangat membenci manusia yang hipokrit tapi sekarang aku juga terpaksa menjadi hipokrit. Tipu lah kalo kita tak pernah hipokrit.

Kalo dulu mungkin aku terlalu jujur, terlalu bendul memegang prinsip dan tidak ingin hipokrit tetapi semua tu dah tak berguna. Aku juga turut hipokrit. Hipokrit pada diri sendiri untuk menjaga hati orang lain.
Ya kadang-kadang kita perlu hipokrit. Tapi jangan hipokrit dengan orang lain semata-mata ingin menunjukkan yang diri kamu itu bagus sehinggakan menjahanamkan orang lain.
Aku sering memikirkan orang lain dari diri sendiri. Kenapa sampai saat ini pun aku masih memikirkan orang lain dari diri sendiri? Wake up girl, wake up. Dont be stupid!! Think ur self first before u think someone else.
Letih~
Terlalu mudah memaafkan orang lain. Terlalu mudah menerima orang yang menipu kamu dan terlalu mudah berasa kasihan. Apa ni???
Tak kasihan ke aku pada diri sendiri? Tak rasa sakit ke bila dipermainkan? Kamu ikhlas dengan orang tapi orang buat kamu macam tahi. Apa ni???
Dan aku tahu, aku akan tetap macam dulu. Mudah memaafkan orang lain. Itu memang bagus. Tapi hipokrit dengan berpura-pura yang kamu langsung tidak terluka dengan tindakannya sedangkan hati kamu remuk bagai disiat-siat dengan belati tajam.
Entah sampai bila aku akan berhenti memikirkan tentang diri orang lain dari diri sendiri. Dan kita semua tak kan terlepas dari sikap hipokrit walaupun kamu sendiri membenci sikap itu kerana kita adalah manusia biasa.
Hipokrit boleh tapi jangan sampaikan kamu menjatuhkan orang lain.

No comments:

Post a Comment