Saturday, February 04, 2012

Vitamin untuk Kanak-Kanak

Salam..hari ni tetiba rasa nak tulis entry tentang vitamin dan makanan tambahan untuk kanak-kanak, sejak Haziq mula bersekolah ni dia selalu aje ngadu mengantok dalam kelas sampai saya pun naik risau dibuatnya... sekali dua takpe la lagi, ni asal balik dari sekolah "mami, hari ni saya tertido dalam kelas lagi" kesian Haziq, mungkin juga sebab nak menyesuaikan diri dengan jadual persekolahannya yang padat tu. Sebelum ini persediaan saya hanyalah Scott's Emulsion dan Examo untuk membantu merangsang kecerdasan otak dan minda. Sekarang ni, saya tambah dengan rangkaian produk keluaran Shaklee.. :)

(sebenarnya dah lama jadi ahli shaklee) cuma jarang beli sebab barangan dari shaklee ni boleh tahan mahal hergenya, Hehe.. Anak-anak yang sedang membesar memerlukan zat yang cukup dalam diet harian mereka, untuk membantu bukan saja dari segi tumbesaran badannya malah juga untuk perkembangan minda. Minda yang cerdas bukan saja dari rangsangan sekitar anak-anak kita tapi juga dari segi nutrisi pemakanan

Bekalkan nutrient secukupnya untuk anak anda dengan program pemakanan tambahan untuk kanak-kanak dari Shaklee

Minuman berperisa vanila yang lazat dan disukai anak-anak
Mengandungi 19 vitamin dan mineral penting
Rendak lemak dan rendah glisemik
Sumber protein dan kalsium
Sesuai untuk hidangan sarapan pagi dan sebelum tidur
sesuai bukan sahaja untuk kanak-kanak tetapi... Ibu menyusu yang mahu menguruskan badan, Ibu hamil yang mengalami alahan dan sukar untuk makan hidangan yang lengkap dan seimbang, Mereka yang mengalami masalah untuk menelan vitamin dalam bentuk pil dan Warga tua.

membantu untuk improve kanak-kanak fokus dalam kelas.

Berada di nursery, selsema, batuk, demam kadang-kadang adalah perkara biasa. Maklumla, bercampur dengan ramai budak2 yang lain.. jd saya berikan Chewable Vita-C untuk imuniti.


Semuanya dengan izin Allah. Apa yang penting, konsisten dalam memberikan supplement. Ini kisah saya, bagaimana dengan yang lain?







No comments:

Post a Comment