Wednesday, June 29, 2011

Pendidikan

Assalamualaikum....Entri kali ini aku nak bercerita tentang bab pendidikan, suatu ketika dulu… aku selalu berangan untuk hantar anak-anak aku ke kelas KUMON bukan apa, banyak respon yang aku dengar KUMON ni bagus untuk kanak-kanak seawal 4 tahun !! tapi macam biasa la ada PRO n KONTRA bila kita bercerita tentang pendidikan ni....bagi aku senang jer....cuba dulu baru tau....dan yang paling2 penting haruslah RM Hehehe...
KUMON ni ada 2 subjek Maths & English....aku daftarkan Haziq kelas Maths dulu.. yuran pendaftaran RM30.00 + RM120 yuran bulanan. Alhamdulillah selepas 3 bulan aku mula nampak progress nya... dalam setahun Haziq dah bole buat subtraction level....konsep KUMON ni homework-buat-hantar-semak senang citer latih tubi la... macam kita sekolah dulu2.... Maths kan kena selalu buat latihan kalau tidak... HAMPEH huhuhu...
Sebaik saje aku pregnant kali ke 2... aku tak hantar Haziq ke KUMON lagi.... sbb takde sapa nak hantar dia kat sana...aku ?? haruslah tak larat kan....huhu kesian Haziq..... setahun tak gi kelas KUMON dia dah mula lupa teknik nak menjawab soalan Matematik !! aku dah mula risau yelah....next year nak masuk darjah 1......Oppss aku bukan la OBSES tentang pendidikan ni.....tetapi aku rasa sudah menjadi tanggungjawab setiap ibubapa mahukan yang terbaik untuk anak-anak masing2 kan..... Akhirnya aku daftarkan Haziq ke KUMON sebagai persediaan.....
dapat beg lagi...

homework pack..
kena repeat addition level...

addition level...

addition level lagi..

No comments:

Post a Comment